گروه شارون اسکیپ (sharon Escape) افتخار دارد، با دارا بودن تیم جوان و خلاق خود ، بازی های دلهره آور ، معمایی و با اصالت را طرح ریزی ، طراحی و کارشناسی شده را خدمت شما دوستداران این سبک از بازی های گروهی ارایه کند .
تاریخچه اتاق فرار در ایران و جهان
در سال ۲۰۰۷ در کیوتوی ژاپن شرکت ریل اسکیپ گیم توسط تاکائو کاتو ی ۳۵ ساله راه اندازی شد. این شرکت به عنوان اولین شرکتی که به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه طراحی و ایجاد اتاق های فرار معطوف داشت، به شمار می رود، در سال ۲۰۱۱ بازی اتاق فرار پای به فراتر از مرزهای ژاپن گذاشت و در سنگاپور ظاهر شد. تعداد اتاق های فرار موجود در سنگاپور تا سال ۲۰۱۵ بالغ بر ۵۰ اتاق با موضوعات متفاوت رسید. کائوزو ایواتا که از دوستان تاکائو کاتو بود، فعالیت شرکت ریل اسکیپ را به ایالات متحده آمریکا منتقل نمود و با همان نام ریل اسکیپ در سال ۲۰۱۲ در آمریکا فعالیت خود را گسترش داد، در همین سال مجموعه ای مجزا از مجموعه های پیشین تحت عنوان پازل شکسته توسط نِیت مارتین اولین شرکت رسمی در زمینه طراحی و ایجاد اتاق های فرار در آمریکا راه اندازی شد که تجربه های پیشین آن عمدتاً بر اساس استانداردهای ژاپنی ها که خود آنها نیز از بازی های کامپیوتری ایده برداری نموده بودند طراحی می گشت. این طراحی ها به گونه ای صورت می گرفت که عمدتاً از پازل های منطقی مانند توالی های ریاضی و یا کدگذاری رنگ بهره گیری می شد، تا آن که رفته رفته طراحی اتاق های فرار رنگ و بوی تازه ای به خود گرفت و رفته رفته از نبوغ و نوآوری های بیشتری برخوردار گردید. پاراپارک بعد از راه اندازی ۲۰ اتاق فرار در اروپا و استرالیا فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ به بوداپست مجارستان منتقل نمود. در این زمان مکانی تحت عنوان آتلیه گورکوویچ نیز فعالیت خود را آغاز کرد و چنین ادعا نمود که هیچگونه اطلاعی از بازی های اتاق فرار ژاپنی نداشته است و این مکان را صرفاً بر اساس نظریه جریان و تجربیات شغلی خود بعنوان مربی شخصیت راه اندازی نمود. ژاپنی ها بعنوان پیشکسوتان اتاق فرار بر این باور بودند که رو شی که پاراپارک برای اتاق های فرار در نظر گرفته است، روش مناسبی نمی باشد. در این روش بازیکنان به طور کلی مجبور شدند کلیدهای پنهان را پیدا کنند یا برای رسیدن به آنها که در ظاهر غیرقابل دسترسی به نظر می رسد تلاش کنند تا به آنها دست یابند. در سال ۲۰۱۲ یک استاد فیزیک سوئیسی یک بازی علمی برای دانش آموزانش ایجاد کرد. این بازی بعدها به نام اتاق ماجراجویی به عموم ارائه شد و در بیست کشور به عنوان یک نمایندگی از شرکت اصلی توزیع شد. اتاق های ماجراجویی پازل های علمی (به عنوان مثال کدهای مادون قرمز یا قطبی مخفی) را به این بازی اضافه نمودند. در سپتامبر ۲۰۱۷، بیش از ۸۰۰۰ اتاق فرار در سراسر جهان وجود داشت. این امر می توانست به خصوص برای اپراتورها سودآور باشد، زیرا سرمایه گذاری پیشین تا ۷۰۰۰ دلار بوده است، در حالی که یک گروه از بازیکنان (۴-۸ بازیکن) برای یک ساعت حدود ۵۰۰ دلار پرداخت می کنند و به طور بالقوه تولید درآمد سالانه تا چند صد هزار دلار را به دنبال دارد. فرمت اتاق های فرار یا منطقه حاوی پازل یا چالش ها در نمایش های تلویزیونی متعدد در طول سال ها به وجود آمد.
مزایای حضور در بازی های اتاق فرار نسبت به دیگر بازی های گروهی:
در اتاق فرار با یافتن هر سرنخ هیجانی غیر قابل وصف برای بازیکنان پدید می آید، باز شدن هر قفل شبیه به باز شدن دریچه ای به دنیای ناشناخته هاست، در پشت هر قفل اتفاقی است که پیش از آن بازیکنان هیچ اطلاعی از آن نداشته اند. از جمله دیگر نکات مثبت بازی در این اتاق ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد: ۱- هیجان ناشی از اکتشاف و حل معما ۲- هیجان ناشی از بازی گروهی در کنار عزیزان ۳- افزایش کیفیت و راندمان کار گروهی در بین گروه ها ۴- افزایش حس ازخودگذشتگی و عشق در بین همگروهیان ۵- افزایش کیفیت تمرکز و دقت در بازیکنان ۶- ایجاد مهارت برقراری ارتباط با دوستان
درباره مجموعه شارون اسکیپ
گروه شارون اسکیپ (sharon Escape) افتخار دارد، با دارا بودن تیم جوان و خلاق خود ، بازی های دلهره آور ، معمایی و با اصالت را طرح ریزی ، طراحی و کارشناسی شده را خدمت شما دوستداران این سبک از بازی های گروهی ارایه کند .مخاطب این بازی تمامی افراد بالای ۲۰ سال در گروه های خانوداگی ، دوستانه ، گیمر و … که مایل به امتحان یک تجربه جدید و هیجانی هستند، می باشد. داستان پردازی ، طراحی پلان بازی ، طراحی معماها و دکوراسیون ، منحصرا توسط تیم شارون اسکیپ انجام شده و از ویژگی های متفاوت این طراحی، داشتن اتاق هایی با فضاهایی کاملا متفاوت ازیکدیگر ، داستان بازی ها و معاماها با یک سیر منطقی و پذیرفتنی از طرف مخاطب فهیم است.
امیدواریم با این تجربه در ثبت خاطرات پر رنگ برای شما سهیم باشیم !